AromaTYczny marketing. Jakie efekty daje zapach w biznesie?

Jeszcze do niedawna pokutowało przeświadczenie, że kupujemy głównie oczami. Ale człowiek posiada nie jeden, a cztery zmysły za pomocą których odbiera otaczającą go rzeczywistość. Naukowcy dowiedli, że zmysł węchu ma ogromną moc. Dzięki badaniom oraz cennym wnioskom udowodniono, że zapach w sklepie czy też biurze, potrafi zdziałać cuda.

Wbrew pozorom marketing zapachowy nie jest jedynie kolejną, tymczasową modą. O tym, jak potężnym narzędziem marketingowym potrafi być zapach, przekonała się już niejedna, światowej klasy marka. Marketing zapachowy pierwsze kroki stawiał w Stanach Zjednoczonych, aby dziś jego efekty cieszyły w kolejnych, także europejskich krajach.

Marketing zapachowy – jak to działa?

Przykładów działania tego typu marketingu wcale nie trzeba daleko szukać. Wystarczy przejść obok stoiska z pieczywem. Zapach ciepłego chleba prosto z pieca automatycznie wyzwala w nas chęć sięgnięcia po świeży bochenek. Wszystko dlatego, że zostały pobudzone odpowiednie receptory wysyłające wiadomość do mózgu – ośrodka w którym zapadają nasze decyzje.

Wrażenia zapachowe są znacznie ważniejsze niż wrażenia wizulane: pamiętamy 35% tego, co wąchamy, w przeciwieństwie do zaledwie 5% tego, co widzimy, 2% tego , co słyszymy i 1% tego, czego dotykamy.

Marketing zapachowy polega zatem na rozprzestrzenianiu zapachu w celu wywołania określonych, pożądanych reakcji u człowieka. Miejscem, w których najgęściej się z nim stykamy, są biura, sklepy, hotele oraz centra handlowe. Im przyjemniejsze odczucia mamy z przebywania w tak subtelnym pachnącym miejscu, tym dłużej chcemy w nim pozostać i regularnie chcemy wracać.

Marketing zapachowy – efekty działania

Zapach ma ogromną moc i wyniki badań są tego najlepszym przykładem. Sprzedaż dóbr i usług, ze względu na zapach, potrafi wzrosnąć nawet o 30%. Co więcej, o 15% wzrasta chęć ponownych zakupów a o 16% wydłuża się czas przebywania klienta w danym pomieszczeniu.

Wyszukany zapach potrafi też skutecznie obronić cenę produktu a ze względu na ładny zapach aż 74% wchodzi do danego sklepu. Biorąc pod uwagę te liczby nie dziwi zatem fakt, że każda licząca się marka inwestuje dziś w tego typu działania. Co więcej, duże, globalne marki na specjalne zamówienie tworzą swój autorski zapach, którego skład jest pilnie strzeżoną, firmową tajemnicą. Zapach urasta zatem do rangi logotypu.

Jak wygląda aplikowanie zapachu?

Korzystamy z technologii bezpośredniej dyfuzji będącej najefektywniejszą metodą aromatyzacji wnętrz. Skuteczność jej działania polega na tym, że cząsteczki zapachowe są rozbijane na niezliczoną ilość znacznie mniejszych, bo mikroskopijnych, nanocząsteczek. Te, ze względu na swoją ultra niska masę, dość skutecznie wędrują razem w powietrzem skutecznie docierając w każdy zakątek wybranej przestrzeni. Przyjemny efekt utrzymuje się przez bardzo długi czas.

Paleta zapachów składa się z odmiennych kompozycji. W tym świecie nie ma jednak sztywnych granic – na życzenie klienta może powstać jedyna, unikalna nuta zapachowa będąca odzwierciedleniem wizerunku, charakteru danej firmy.

Potęga zapachu nie jest jednak na tyle kosztowna, aby firma działająca na nieco mniejszą skalę nie mogła sobie na nią pozwolić. Skontaktuj się z nami aby poznać systemy, koszty, niezbędne urządzenia oraz warunki współpracy. Jedno jest pewne – aromatyczny marketing to zabieg, który się sprawdza.

Jeśli jesteś zainteresowany poznaniem tej strategii oraz chciałbyś uwieść klienta zapachem zapraszamy do kontaktu.